Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019

Πρόχειρο διαγώνισμα 1ου τετραμήνου στη Φυσική Β΄ Γυμνασίου

Το φορτηγό της εικόνας βρίσκεται τη χρονική στιγμή t1=10s στη θέση που φαίνεται δεξιά και τη χρονική στιγμή t2=17s στη θέση που φαίνεται αριστερά
Να βρείτε: α. το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε κατά την κίνηση του φορτηγού από την αρχική μέχρι την τελική θέση
β. τη μετατόπιση του φορτηγού κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα
γ. τη μέση ταχύτητα του φορτηγού κατά το ίδιο χρονικό διάστημα


Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019

Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Γ Λυκείου: είσοδος-έξοδος σε πεπερασμένο μαγνητικό πεδίο


Πλαίσιο σχήματος ορθογωνίου παραλληλογράμμου κατασκευασμένο από χάλκινο σύρμα σταθερής διατομής, αρχίζει να εισέρχεται τη χρονική στιγμή μηδέν σε περιοχή όπου υπάρχει πεπερασμένο ομογενές μαγνητικό πεδίο, με τρόπο που φαίνεται στο σχήμα. Να βρεθούν και να σχεδιαστούν σε συνάρτηση με τον χρόνο από την έναρξη του φαινομένου μέχρι να εξέλθει από το πεδίο ολόκληρο το πλαίσιο: 
α. η τάση από επαγωγή και η τάση στον αγωγό ΒΓ
β. η τάση από επαγωγή και η τάση στον αγωγό ΑΔ...


Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019

Ερωτήσεις Φυσικής Β΄Γυμνασίου: βάρος


Πού βρίσκεται το κέντρο βάρους ομογενούς σώματος που έχει σχήμα δακτυλίου;
Απάντηση: στο κέντρο του δακτυλίου (δηλαδή έξω από το σώμα !) αυτό δικαιολογείται από το γεγονός ότι το βάρος είναι η συνισταμένη των στοιχειωδών (των επί μέρους) βαρών των μικρών τμημάτων από τα οποία συναποτελείται το σώμα, που, ως συνισταμένη, επιτρέπεται να μην ανήκει στο σώμα, διότι δεν είναι πραγματική δύναμη.


Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019

Ερωτήσεις Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: ηλεκτρικό κύκλωμα


Αν κλείσουμε τον διακόπτη του κυκλώματος που φαίνεται στην εικόνα:
α. η πηγή θα δημιουργήσει ηλεκτρόνια και θα τα θέσει σε κίνηση
β. θα περάσει ρεύμα πρώτα από την πηγή και μετά από το λαμπάκι
γ. θα περάσει ρεύμα ταυτόχρονα από την πηγή, από τον διακόπτη και από το λαμπάκι
δ. το κύκλωμα από ανοιχτό θα γίνει κλειστό

Ερωτήσεις Φυσικής Β Γυμνασίου: δυνάμεις


το σημείο εφαρμογής μιας δύναμης είναι πάντα σημείο του σώματος που την δέχεται (και όχι που την ασκεί)
στην ίδια εικόνα όλες οι δυνάμεις είναι υποχρεωτικά σχεδιασμένες με την ίδια κλίμακα (επομένως μια δύναμη που φαίνεται κάποιες φορές μεγαλύτερη από μια άλλη είναι τόσες φορές, κιόλας, και αντιστρόφως)

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019

Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: η αντιλόπη


Μια αντιλόπη, που βόσκει ήσυχα σε μια περιοχή της ζούγκλας, αλλά “έχει και το νου της”, αντιλαμβάνεται κάποια στιγμή την παρουσία ενός λιονταριού σε μικρή απόσταση από αυτήν, οπότε, φοβούμενη για τη ζωή της, ξεκινά να απομακρύνεται με σταθερή ταχύτητα, ενώ...

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2019

Πρόχειρο διαγώνισμα στη Φυσική Γ΄ Γυμνασίου

Με τη βοήθεια σώματος φορτισμένου με φορτίο -10nC φορτίζουμε ένα, αρχικά αφόρτιστο, σώμα με επαφή.
Αν μετά τη φόρτιση το φορτίο του πρώτου σώματος είναι -7nC τότε το φορτίο του άλλου είναι:
α.+3nC   β.-3nC   γ.+7nC   δ.-7nC

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019

Εργαστηριακή δραστηριότητα Φυσικής Α΄ Γυμνασίου: μέτρηση μήκους


Διαθέτετε ένα υποδεκάμετρο και αρκετά κέρματα του ευρώ, που θεωρούνται όλα με ίδιες διαστάσεις. 
Τι θα κάνετε για να μετρήσετε, με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια, το πάχος που έχει το κάθε κέρμα, αν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσετε το υποδεκάμετρο για μία, μόνο, φορά;

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019

Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: τα αυτοκίνητα


Ένα επιβατικό αυτοκίνητο και ένα φορτηγό κινούνται σε ευθύγραμμο τμήμα της Εθνικής οδού με σταθερές ταχύτητες.
Κάποια στιγμή οι θέσεις των δυο οχημάτων είναι αυτές που φαίνονται στην εικόνα.
Να βρείτε:
α. μετά από πόσο χρόνο το επιβατικό θα φθάσει το φορτηγό
β. τη μετατόπιση κάθε οχήματος μέχρι τότε

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

Εργαστηριακή δραστηριότητα Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: μελέτη ευθύγραμμης ομαλής κίνησης χωρίς κανένα όργανο

Η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στο προαύλιο του 1ου Γυμνασίου Ιλίου της Δυτικής Αθήνας, χωρίς κανένα όργανο, με κινητό Κ έναν μαθητή, με μονάδα μέτρησης μήκους π το “πλακάκι” του προαυλίου, δηλαδή το μήκος του και με μονάδα μέτρησης χρόνου τ το “τικ-τακ”, δηλαδή τον χρόνο ανάμεσα σε δυο διαδοχικούς χτύπους της καρδιάς...
                                     συνέχεια...




Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Ηλεκτρεγερτική δύναμη από επαγωγή σε αγώγιμο κυκλικό πλαίσιο


Να βρεθούν σε συνάρτηση με τον χρόνο:
α. η μαγνητική ροή που περνάει από το πλαίσιο
β. η μεταβολή της μαγνητικής ροής
γ. η ΗΕΔ από επαγωγή που αναπτύσσεται στο πλαίσιο
δ. η ένταση του από επαγωγή ρεύματος που διαρρέει το πλαίσιο
ε. η μαγνητική επαγωγή του μαγνητικού πεδίου που από επαγωγή δημιουργείται

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019

Εργαστηριακή δραστηριότητα Φυσικής Α΄ Γυμνασίου: μέτρηση μήκους

Να μετρήσετε με τη βοήθεια ξύλινου μέτρου το ύψος του συμμαθητή σας με τον οποίο κάθεστε στο ίδιο θρανίο καθώς και την απόσταση ανάμεσα στα άκρα των χεριών του όταν βρίσκονται σε έκταση. Να συγκρίνετε μεταξύ τους τις τιμές που βρήκατε. Τι παρατηρείτε;

Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου:ευθύγραμμη ομαλή κίνηση


    σταθεροποιούμε, με τη βοήθεια του σφιγκτήρα, τον ηλεκτρικό χρονομετρητή στο ένα άκρο του εργαστηριακού πάγκου
    κόβουμε ένα κομμάτι χαρτοταινία, περνάμε το ένα άκρο του μέσα από τον οδηγό του χρονομετρητή και το προσκολλάμε, με τη βοήθεια της συγκολλητικής ταινίας, στο πίσω μέρος του τραίνου, πραγματοποιώντας έτσι τη διάταξη που φαίνεται στο σχήμα
    θέτουμε σε λειτουργία πρώτα τον χρονομετρητή και μετά το τραίνο...

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019

Επιλεγμένες ερωτήσεις Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: ηλεκτρικό φορτίο

Όταν το ένα, από δύο αρχικά αφόρτιστα σώματα, κατά την ηλέκτριση με τριβή, αποκτά φορτίο +20nC:
α. το άλλο σώμα αποκτά φορτίο -20nC
β. το άλλο σώμα αποκτά φορτίο +20nC
γ. το ολικό φορτίο των δύο σωμάτων είναι +20nC
δ. το ολικό φορτίο των δύο σωμάτων είναι 0