Ο Λιγομίλητος Μυτόγκας είχε, από μικρός, επιλεγεί από τους αρχηγούς της Σπηλιάς ως ανιχνευτής τροφών, λόγω της μεγάλης και ιδιαίτερα ευαίσθητης μύτης του, που αντιλαμβανόταν από μακριά τα ώριμα φρούτα από τη μυρωδιά τους, εξ ου και το μισό του όνομα, το άλλο μισό δε θέλει διευκρίνιση, τότε όλοι είχαν διπλό όνομα που άλλαζε κιόλας με το πέρασμα του χρόνου.
Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020
Ερωτήσεις Φυσικής Β Γυμνασίου: εισαγωγή
η σύγκριση, η πρόσθεση και η αφαίρεση δύο φυσικών μεγεθών επιτρέπεται μόνον αν αυτά είναι ομοειδή
το μέτρο ενός φυσικού μεγέθους είναι πάντα θετικό και συναποτελείται από την αριθμητική τιμή (που δείχνει πόσες φορές είναι μεγαλύτερο το μέγεθος από τη μονάδα μέτρησης) και από τη μονάδα μέτρησης
ο ορισμός ενός φυσικού μεγέθους είναι πρωταρχική έννοια, γι αυτό και δεν έχει ανάγκη απόδειξης
ο συμβολισμός ενός φυσικού μεγέθους είναι αυθαίρετος
Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020
Ανάποδη βολή σε κεκλιμένο επίπεδο
Από σημείο Α μεγάλου κεκλιμένου επιπέδου, γωνίας κλίσης φ, βάλλεται υπό γωνία θ σε σχέση με αυτό και στην “τομή” του, δηλαδή πάνω στο κατακόρυφο επίπεδο που το τέμνει κάθετα, σώμα μικρών διαστάσεων με αρχική ταχύτητα υ και με τρόπο που φαίνεται στο σχήμα. Το σώμα συναντά το κεκλιμένο επίπεδο σε σημείο Β.
Να βρεθούν:
α. ο χρόνος κίνησης του σώματος
β. η απόσταση s ανάμεσα στα σημεία Α και Β
γ. ο χρόνος κίνησης του σώματος td ώσπου αυτό να βρεθεί στη μέγιστη απόσταση από το κεκλιμένο επίπεδο
δ. η μέγιστη απόσταση d από το κεκλιμένο επίπεδο
ε. η σχέση των γωνιών θ και φ ώστε το σώμα να φθάσει στο σημείο Β κάθετα με το κεκλιμένο επίπεδο
στ. η ταχύτητα του σώματος όταν αυτό φθάνει στο σημείο Β κάθετα με το κεκλιμένο επίπεδο
Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2020
Τυχαία βολή σε κεκλιμένο επίπεδο
Από σημείο Α μεγάλου κεκλιμένου επιπέδου, γωνίας κλίσης φ, βάλλεται υπό γωνία θ σε σχέση με αυτό και στην “τομή” του, δηλαδή πάνω στο κατακόρυφο επίπεδο που το τέμνει κάθετα, σώμα μικρών διαστάσεων με αρχική ταχύτητα υ. Το σώμα συναντά το κεκλιμένο επίπεδο σε σημείο Β.
Α. Να βρεθούν:
α. ο χρόνος κίνησης του σώματος
β. η απόσταση s ανάμεσα στα σημεία Α και Β
Β. Να επαληθευτούν οι τιμές που βρέθηκαν:
α. για οριζόντια βολή σε κεκλιμένο επίπεδο
β. για κάθετη βολή σε κεκλιμένο επίπεδο
Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020
Κάθετη βολή σε κεκλιμένο επίπεδο
Από σημείο Α μεγάλου κεκλιμένου επιπέδου, γωνίας κλίσης φ, βάλλεται κάθετα σε αυτό σώμα μικρών διαστάσεων με αρχική ταχύτητα υ. Το σώμα συναντά το κεκλιμένο επίπεδο σε σημείο Β. Να βρεθούν: α. ο χρόνος κίνησης του σώματος β. η απόσταση s ανάμεσα στα σημεία Α και Β.
Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2020
Οριζόντια βολή σε κεκλιμένο επίπεδο
Από
σημείο Α μεγάλου κεκλιμένου επιπέδου,
γωνίας κλίσης φ, βάλλεται οριζόντια
σώμα μικρών διαστάσεων. Η αρχική ταχύτητα
υ του σώματος, άρα και η τροχιά του, είναι
πάνω στο κατακόρυφο επίπεδο που τέμνει
κάθετα το κεκλιμένο.
Το σώμα συναντά το κεκλιμένο επίπεδο
σε σημείο Β.
Να βρεθούν:
α. ο χρόνος κίνησης του σώματος
β. η απόσταση s ανάμεσα στα σημεία Α και Β
Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2020
Οι “δέκα εντολές” για μια καλή πορεία στο Γυμνάσιο
Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020
Δύο κυκλικά πλαίσια
Δύο κυκλικά πλαίσια το “μπλε” και το “κόκκινο”, με ακτίνες α και 2α αντίστοιχα, είναι κατασκευασμένα από το ίδιο σύρμα, που παρουσιάζει σταθερή αντίσταση ανά μονάδα μήκους λ, και έχουν τοποθετηθεί με τρόπο ώστε τα κέντρα τους και τα επίπεδά τους να ταυτίζονται. Κάποια χρονική στιγμή, που θεωρείται αρχή μέτρησης του χρόνου, δημιουργείται σε ολόκληρο το εσωτερικό του μπλε πλαισίου, και μόνο εκεί, ομογενές μαγνητικό πεδίο, που η έντασή του Β είναι κάθετη στην επιφάνεια του πλαισίου και μεταβάλλεται με τον χρόνο t σύμφωνα με την εξίσωση Β=νt, όπου ν θετική σταθερά...
Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2020
Αιρετικά διαγράμματα
Ένα κινητό, που θεωρείται υλικό σημείο, ξεκινάει τη χρονική στιγμή 0, από το σημείο Ο και κινείται με σταθερή ταχύτητα 10m/s “κατά κείθε” επί χρόνο 3s, στη συνέχεια παραμένει ακίνητο επί χρόνο 1s, και στη συνέχεια κινείται “κατά δώθε” με ταχύτητα 20m/s επί χρόνο 2s.
Να σχεδιαστούν σε συνάρτηση με τον χρόνο:
α. η ταχύτητά του
β. η θέση του
Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2020
Εργαστηριακή Άσκηση Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: ηλεκτροστατικές αλληλεπιδράσεις
η επιτυχία των πειραματικών δραστηριοτήτων είναι μεγαλύτερη όταν γίνεται χρήση της ηλεκτροστατικής μηχανής και όταν είναι μικρή η υγρασία της ατμόσφαιρας
αντί για πλαστικό χάρακα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, εάν
διαθέτουμε, ράβδο από εβονίτη ή γυαλί
Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020
Ο δεξιόστροφος κοχλίας
Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020
Ερωτήσεις Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: ηλεκτρισμός
Πώς
μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ένα σώμα
είναι φορτισμένο;
Απάντηση
Μπορούμε να το διαπιστώσουμε με τη βοήθεια του ηλεκτρικού εκκρεμούς (απλού οργάνου που αποτελείται από ελαφρό αντικείμενο, π. χ. χαρτί, σφαιρικού σχήματος, κρεμασμένου με νήμα από σταθερό σημείο).
Πλησιάζουμε το σώμα στο σφαιρίδιο του εκκρεμούς και αν παρατηρήσουμε ότι το σφαιρίδιο αποκλίνει από την κατακόρυφη το σώμα είναι φορτισμένο, αν όχι δεν είναι.
(προσοχή το είδος του φορτίου δεν μπορούμε να το διαπιστώσουμε με αυτό το πείραμα)
η αγορά ενός καλού βιβλίου Φυσικής είναι επένδυση
θα βρείτε σε κάθε κεφάλαιο:
ερωτήσεις θεωρίας, με πλήρη κάλυψη της ύλης, άμεση απάντηση, παρατηρήσεις και επισημάνσεις
δραστηριότητες με απλά πειράματα, όλες τις υποχρεωτικές και μη πειραματικές ασκήσεις, διαθεματικές προσεγγίσεις και συνθετικές εργασίες...
πρόχειρο διαγώνισμα με υπόδειξη-απάντηση
καλή αρχή στη Φυσική, φίλε μαθητή της Α Γυμνασίου
κι’ αν δεν φτάσεις ακριβώς στην κορφή,
(γιατί μερικοί λένε πως δεν υπάρχει κορφή,
κι άλλοι λένε πως ανεβαίνει κι αυτή μαζί σου
και δεν την φτάνεις ποτέ…)
δε …χάλασε κι’ ο κόσμος!
πολλές φορές το ταξίδι αξίζει για το ταξίδι.
καλό ταξίδι λοιπόν…