Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020

Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: σύνδεση αντιστατών


να βρεθούν:
β. η τάση V2 στα άκρα του δεύτερου αντιστάτη και η ένταση Ι2 του ρεύματος που τον διαρρέει
ε. η ολική αντίσταση R του συστήματος όλων των αντιστατών, η τάση V στα άκρα του και η ένταση Ι του ρεύματος που το διαρρέει.


Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020

Αδράνεια της ύλης

Περιπτώσεις σωμάτων που ισορροπούν και είναι ακίνητα φαίνονται απόλυτα φυσικές, αφού πολλές φορές τις συναντάμε καθημερινά. Φυσικό, επίσης, φαίνεται και το γεγονός που εμπειρικά έχουμε αντιληφθεί: αν δεν “πειράξουμε” ένα τέτοιο σώμα, αν δεν του ασκήσουμε δηλαδή με κατάλληλο τρόπο μια ή περισσότερες δυνάμεις το σώμα θα εξακολουθήσει να παραμένει ακίνητο επ’ άπειρον. Έχουμε επίσης αντιληφθεί ότι αν θέλουμε να έχουμε συνέχεια κίνηση θα πρέπει να “βοηθάμε” το σώμα ασκώντας του διαρκώς κατάλληλη δύναμη.



οριζόντια βολή φλέβας


Κυλινδρικό δοχείο, τοποθετημένο πάνω σε τραχύ οριζόντιο επίπεδο, περιέχει υγρό βάθους Η.
Σε ποιο βάθος h πρέπει να ανοίξουμε μια μικρή τρύπα στο δοχείο, ώστε η φλέβα του υγρού που θα εκρεύσει απ’ αυτό να συναντήσει το οριζόντιο επίπεδο στη μέγιστη δυνατή απόσταση από το δοχείο;

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2020

Υποδειγματικά λυμένη άσκηση Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: κύκλωμα αντιστατών


Να βρεθούν:
α. η ένταση του ρεύματος που διαρρέει τον πρώτο αντιστάτη
β. η τάση που εφαρμόζεται στα άκρα του δεύτερου αντιστάτη
γ. η ένταση του ρεύματος που διαρρέει τον δεύτερο αντιστάτη
δ. η ολική αντίσταση του συστήματος των δύο αντιστατών
ε. η ένταση του ρεύματος που διαρρέει την πηγή
στ. η ισχύς που δαπανάται στον πρώτο αντιστάτη
ζ. η ισχύς που δαπανάται στο δεύτερο αντιστάτη
η. η ισχύς που παρέχει η πηγή στο κύκλωμα

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019

Ερωτήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: τριβή

Το σώμα Σ ηρεμεί πάνω σε κεκλιμένο επίπεδο.
α. πόσες δυνάμεις, και γιατί, δέχεται το σώμα;
β. να σχεδιαστούν και να υπολογιστούν αυτές οι δυνάμεις 
Απάντηση
α. το σώμα δέχεται δύο δυνάμεις: το βάρος του, διότι βρίσκεται στην περιοχή της Γης και μια δύναμη από το κεκλιμένο επίπεδο, διότι έχει επαφή με αυτό.
β. το βάρος έχει διεύθυνση κατακόρυφη με φορά προς τα κάτω...

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019

ταλάντωση με δύο ελατήρια

Σώμα μάζας m=0,1kg είναι αρχικά ακίνητο πάνω σε λείο οριζόντιο επίπεδο, δεμένο στο ελεύθερο άκρο ελατηρίου σταθεράς K1=10N/m και σε επαφή με το ελεύθερο άκρο ελατηρίου σταθεράς Κ2=30Ν/m.
Προσδίδουμε στο σώμα οριζόντια, προς τα δεξιά, ταχύτητα υο=4m/sΝα βρεθούν η περίοδος Τ της κίνησης του…

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019

το βατραχάκι


Το κάτω άκρο κατακόρυφου ελατηρίου είναι στερεωμένο σε οριζόντιο επίπεδο. Στο πάνω άκρο του ελατηρίου είναι δεμένος δίσκος πάνω στον οποίο κάθεται ένα βατραχάκι και αρχικά όλο το σύστημα είναι ακίνητο. Κάποια χρονική στιγμή, που θεωρούμε αρχή μέτρησης του χρόνου, το βατραχάκι, επειδή πεινάει, εκτινάσσεται απότομα προς τα πάνω και μόλις καταφέρνει να πιάσει μια μύγα τη στιγμή που αυτή πετάει στην ίδια κατακόρυφη με αυτό και σε ύψος που βρίσκεται στο ίδιο οριζόντιο επίπεδο με το ελεύθερο άκρο του ελατηρίου όταν αυτό έχει το φυσικό του μήκος...



υπολογισμός χρόνου στις ταλαντώσεις


Να βρεθεί ο χρόνος (το χρονικό διάστημα) από τη στιγμή που σώμα, που πραγματοποιεί ταλάντωση, βρίσκεται στη θέση 1 απομακρυνόμενο από τη θέση ισορροπίας του Ο, μέχρι να βρεθεί στη θέση 2 επιστρέφοντας προς αυτήν

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019

Πρόχειρο διαγώνισμα 1ου τετραμήνου στη Φυσική Β΄ Γυμνασίου

Το φορτηγό της εικόνας βρίσκεται τη χρονική στιγμή t1=10s στη θέση που φαίνεται δεξιά και τη χρονική στιγμή t2=17s στη θέση που φαίνεται αριστερά
Να βρείτε: α. το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε κατά την κίνηση του φορτηγού από την αρχική μέχρι την τελική θέση
β. τη μετατόπιση του φορτηγού κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα
γ. τη μέση ταχύτητα του φορτηγού κατά το ίδιο χρονικό διάστημα


Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019

Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Γ Λυκείου: είσοδος-έξοδος σε πεπερασμένο μαγνητικό πεδίο


Πλαίσιο σχήματος ορθογωνίου παραλληλογράμμου κατασκευασμένο από χάλκινο σύρμα σταθερής διατομής, αρχίζει να εισέρχεται τη χρονική στιγμή μηδέν σε περιοχή όπου υπάρχει πεπερασμένο ομογενές μαγνητικό πεδίο, με τρόπο που φαίνεται στο σχήμα. Να βρεθούν και να σχεδιαστούν σε συνάρτηση με τον χρόνο από την έναρξη του φαινομένου μέχρι να εξέλθει από το πεδίο ολόκληρο το πλαίσιο: 
α. η τάση από επαγωγή και η τάση στον αγωγό ΒΓ
β. η τάση από επαγωγή και η τάση στον αγωγό ΑΔ...


Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019

Ερωτήσεις Φυσικής Β΄Γυμνασίου: βάρος


Πού βρίσκεται το κέντρο βάρους ομογενούς σώματος που έχει σχήμα δακτυλίου;
Απάντηση: στο κέντρο του δακτυλίου (δηλαδή έξω από το σώμα !) αυτό δικαιολογείται από το γεγονός ότι το βάρος είναι η συνισταμένη των στοιχειωδών (των επί μέρους) βαρών των μικρών τμημάτων από τα οποία συναποτελείται το σώμα, που, ως συνισταμένη, επιτρέπεται να μην ανήκει στο σώμα, διότι δεν είναι πραγματική δύναμη.


Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019

Ερωτήσεις Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: ηλεκτρικό κύκλωμα


Αν κλείσουμε τον διακόπτη του κυκλώματος που φαίνεται στην εικόνα:
α. η πηγή θα δημιουργήσει ηλεκτρόνια και θα τα θέσει σε κίνηση
β. θα περάσει ρεύμα πρώτα από την πηγή και μετά από το λαμπάκι
γ. θα περάσει ρεύμα ταυτόχρονα από την πηγή, από τον διακόπτη και από το λαμπάκι
δ. το κύκλωμα από ανοιχτό θα γίνει κλειστό

Ερωτήσεις Φυσικής Β Γυμνασίου: δυνάμεις


το σημείο εφαρμογής μιας δύναμης είναι πάντα σημείο του σώματος που την δέχεται (και όχι που την ασκεί)
στην ίδια εικόνα όλες οι δυνάμεις είναι υποχρεωτικά σχεδιασμένες με την ίδια κλίμακα (επομένως μια δύναμη που φαίνεται κάποιες φορές μεγαλύτερη από μια άλλη είναι τόσες φορές, κιόλας, και αντιστρόφως)