Τρίτη 23 Αυγούστου 2022

Οι "δέκα εντολές" για μια καλή πορεία στο Γυμνάσιο

    Παρακολουθώ με ιδιαίτερη προσοχή τον καθηγητή μου στην τάξη και προσπαθώ να αποκομίσω όσο γίνεται περισσότερες γνώσεις απ’ αυτόν.

    Συμμετέχω στο μάθημα δίνοντας όσο μπορώ πιο σωστές απαντήσεις.

    Διδάσκομαι και από τα λάθη μου και προσπαθώ να μην τα επαναλάβω.

    πειδή “ο καιρός γαρ εγγύς”...)

    συνέχεια...


Σάββατο 2 Ιουλίου 2022

Σπαζοκεφαλιές Φυσικής για "ανήσυχους" μαθητές Γυμνασίου

(αλλά και για “ανήσυχους” γενικώς...)

Ο μυστικός πράκτορας κ. Φανερός (ποιος να τον υποψιαστεί με τέτοιο όνομα;) παρέλαβε από τον αρχηγό του έναν σφραγισμένο φάκελο με τη ρητή εντολή να τον ανοίξει μέσα σε σκοτεινό δωμάτιο, στη συνέχεια να φωτίσει το περιεχόμενό του με κόκκινο φως και ανάλογα με το τι θα δει να παρουσιαστεί την επόμενη μέρα:

α. στη Νεάπολη του νομού Κοζάνης αν δει μονοψήφιο αριθμό

β. στη Νεάπολη του νομού Αιτωλοακαρνανίας αν δει διψήφιο ζυγό αριθμό

γ. στη Νεάπολη του νομού Λακωνίας αν δει διψήφιο μονό αριθμό ή

δ. στη Νεάπολη του νομού Λασιθίου αν δει τριψήφιο αριθμό.

Ο φάκελος περιείχε μια λευκή σελίδα στην οποία ήταν γραμμένος ο αριθμός 123, το 1 με κόκκινο, το 2 με μπλε και το 3 με πράσινο χρώμα.

Σε ποια πόλη παρουσιάστηκε την επόμενη μέρα ο κ. Φανερός;

Σύντομα στα βιβλιοπωλεία

Συγγραφέας Βαγγέλης Κουντούρης, Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική, Αθήνα

(ο ευρών την πόλη, μπράβο του, οφείλει να αγοράσει το βιβλίο για να προσπαθήσει να απαντήσει και τις υπόλοιπες 185 Σπαζοκεφαλιές

ο μη ευρών, οφείλει να αγοράσει δύο αντίτυπα του βιβλίου, ένα για τον εαυτόν του, για να δει όλες τις απαντήσεις, και ένα για έναν φίλον του, αυτόν που είναι ίσων ικανοτήτων, διότι έτσι είναι οι φίλοι, άμα εσύ δεν απαντάς σε μια ερώτηση, αγοράσεις και χαρίζεις στον φίλο σου, ένα βιβλίο για να σε συγχωρέσει…

άκουσα, μάλιστα, ότι ένας τέτοιος νόμος, που θα ονομαστεί και “νόμος της μη απάντησης”, θα ψηφιστεί σύντομα στη Βουλή, πιέζουν οι εκδότες, θα κλείσουμε αλλιώς, λένε…)

Κυριακή 29 Μαΐου 2022

Επιλεγμένες Ερωτήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: επανάληψη

(Σ) Το σημείο εφαρμογής μιας δύναμης είναι:

α. μερικές φορές σημείο του σώματος που την ασκεί

β. μερικές φορές σημείο του σώματος που τη δέχεται

γ. πάντα σημείο του σώματος που την ασκεί

δ. πάντα σημείο του σώματος που τη δέχεται

                                                                                                   συνέχεια...


Επιλεγμένες Ερωτήσεις Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: επανάληψη

 (Σ, Λ) Οι ηλεκτρικές δυνάμεις με τις οποίες αλληλεπιδρούν δύο σώματα:

α. είναι (ίσες και) αντίθετες

β. έχουν σχέση δράσης-αντίδρασης

γ. έχουν συνισταμένη ίση με μηδέν

δ. έχουν συνισταμένη διάφορη του μηδενός

                                                             συνέχεια...

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022

Φυσική Α Λυκείου: λάθος πείραμα στο σχολικό βιβλίο

βέβαια και αποδέχομαι ότι 

"λάθη κάνει όποιος δρα, 

γι αυτό και 

έχει την κατανόησή μας,

επειδή δρα δηλαδή,

όποιος δεν δρα δεν κάνει λάθη, 

αλλά δεν κάνει και τίποτα…"
                       συνέχεια...

Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: σύνδεση αντιστατών

Τρείς αντιστάτες συνδέονται με τρόπο που φαίνεται στην εικόνα.

να βρεθούν:

δ. η τάση στα άκρα του τρίτου αντιστάτη και η ένταση του ρεύματος που τον διαρρέει

ε. η ολική αντίσταση του συστήματος, η τάση στα άκρα του και η ένταση του ρεύματος που το διαρρέει.

                               συνέχεια...


Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Γ Λυκείου

Σε μια περιοχή όπου υπάρχει ομογενές, χρονικά μεταβαλλόμενο, μαγνητικό πεδίο του οποίου η ένταση μεταβάλλεται με τον χρόνο όπως φαίνεται στο διάγραμμα, είναι τοποθετημένο αγώγιμο κυκλικό πλαίσιο με το επίπεδό του κάθετο στις δυναμικές γραμμές του πεδίου.

Να σχεδιασθεί, αιτιολογημένα, σε συνάρτηση με τον χρόνο, το διάγραμμα...

Να βρεθεί το φορτίο που περνάει από...

                                  συνέχεια...

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Φαινόμενο πεδίο βαρύτητας

Σώμα ηρεμεί κρεμασμένο από κάποια οροφή με τη βοήθεια μη εκτατού νήματος.

Κάποια χρονική στιγμή ασκείται στο σώμα σταθερή οριζόντια δύναμη.

Να βρεθούν:

α. η θέση στην οποία βρίσκεται το σώμα όταν η ταχύτητά του γίνεται μέγιστη

β. η μέγιστη ταχύτητα που θα αποκτήσει το σώμα

γ. η μέγιστη τιμή της τάσης του νήματος

δ. η θέση στην οποία βρίσκεται το σώμα όταν η ταχύτητά του ξαναγίνεται μηδέν

                                   συνέχεια...

Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Β Γυμνασίου

Ένα επιβατικό αυτοκίνητο και ένα φορτηγό κινούνται σε ευθύγραμμο τμήμα της Εθνικής οδού, προς την ίδια κατεύθυνση.

Κάποια στιγμή οι θέσεις των δυο οχημάτων είναι αυτές που φαίνονται στην εικόνα.

Να βρείτε:

α. μετά από πόσο χρόνο το επιβατικό θα φθάσει το φορτηγό

β. τη μετατόπιση κάθε οχήματος μέχρι τότε

                                 συνέχεια...

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022

Β Λυκείου: τεχνητός δορυφόρος

Τεχνητός δορυφόρος Δ πραγματοποιεί, με την επίδραση του βάρους του, ομαλή κυκλική κίνηση γύρω από το κέντρο Κ της Γης, ευρισκόμενος διαρκώς στο επίπεδο του Ισημερινού της, και σε ύψος h=R/10 από την επιφάνειά της.

Να βρεθούν:

α. το μέτρο υ της ταχύτητάς του

β. η περίοδος ΤΔ της κίνησής του...

                                 συνέχεια...


Β Λυκείου: ανάποδη βολή από κεκλιμένο επίπεδο

Από σημείο Α μεγάλου κεκλιμένου επιπέδου, γωνίας κλίσης φ, βάλλεται υπό γωνία θ σε σχέση με αυτό και στην “τομή” του, δηλαδή πάνω στο κατακόρυφο επίπεδο που το τέμνει κάθετα, σώμα μικρών διαστάσεων με αρχική ταχύτητα υ και με τρόπο που φαίνεται στο σχήμα. Το σώμα συναντά το κεκλιμένο επίπεδο σε σημείο Β.

Να βρεθούν:

α. ο χρόνος κίνησης του σώματος

β. η απόσταση s ανάμεσα στα σημεία Α και Β

γ. ο χρόνος κίνησης του σώματος td ώσπου αυτό να βρεθεί στη μέγιστη απόσταση από το κεκλιμένο επίπεδο

δ. η μέγιστη απόσταση d από το κεκλιμένο επίπεδο

ε. η σχέση των γωνιών θ και φ ώστε το σώμα να φθάσει στο σημείο Β κάθετα με το κεκλιμένο επίπεδο

στ. η ταχύτητα του σώματος όταν αυτό φθάνει στο σημείο Β κάθετα με το κεκλιμένο επίπεδο

Η αντίσταση που συναντά το σώμα στον αέρα θεωρείται ασήμαντη.

Δίδεται η επιτάχυνση g της βαρύτητας και ότι φ+θ<90ο.

                    συνέχεια...

Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2021

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στο σωληνοειδές

Τα άκρα ενός σωληνοειδούς είναι συνδεδεμένα με τους πόλους πηγής συνεχούς ρεύματος, όπως φαίνεται στην εικόνα.

Αν συσπειρώσουμε το σωληνοειδές ώστε αυτό να παραμείνει σωληνοειδές έχοντας το μισό του αρχικού του μήκους, χωρίς να διακοπεί η σύνδεσή του με τους πόλους της πηγής, τότε:

                                                         συνέχεια...

Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021

Οι "10 εντολές" για τη λύση απλής άσκησης Φυσικής

διαβάζουμε προσεκτικά την εκφώνηση, ώστε να διαπιστώσουμε ποια φυσικά μεγέθη δίδονται και ποιο (ή ποια) ζητείται

συμβολίζουμε με κατάλληλο σύμβολο κάθε φυσικό μέγεθος και διευκρινίζουμε τον συμβολισμό του (εκτός και αν χρησιμοποιούμε τον συμβολισμό του σχολικού βιβλίου, που, καταχρηστικά, θεωρείται μοναδικός και “νόμιμος”)

                    συνέχεια...

Οι "10 εντολές" για την ασφάλεια στο σχολικό εργαστήριο

Θέτω σε λειτουργία μια συσκευή αφού πρώτα μάθω καλά τη λειτουργία της και πάρω άδεια από τον καθηγητή μου.      Αρχίζω την εκτέλεση ενός πειράματος αφού πρώτα ο καθηγητής μου ελέγξει τη διάταξη που συναρμολόγησα.      Τροφοδοτώ με τάση ένα ηλεκτρικό κύκλωμα αφού πρώτα εξασφαλίσω την άδεια του καθηγητή μου.

                                     συνέχεια...


Οι "10 εντολές" για μια καλή πορεία στο Γυμνάσιο

Συμμετέχω στο μάθημα δίνοντας όσο μπορώ πιο σωστές απαντήσεις, διδάσκομαι και από τα λάθη μου και προσπαθώ να μην τα επαναλάβω.

Απευθύνομαι στον καθηγητή μου για οποιαδήποτε απορία μου, ακόμη και για κάποια που φαίνεται απλοϊκή ή αδικαιολόγητη.                                                                              συνέχεια...