Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

Ηλεκτρομαγνητισμός: κριτήριο αξιολόγησης


Δύο ευθύγραμμοι και παράλληλοι αγωγοί Α και Β “απείρου μήκους” απέχουν μεταξύ τους κατά d και διαρρέονται από ομόρροπα ρεύματα εντάσεων Ι1 ο ένας και Ι2 ο άλλος όπως φαίνεται στο σχήμα.
Να προσδιορισθεί η θέση σημείου όπου η μαγνητική επαγωγή του μαγνητικού πεδίου που δημιουργούν οι δύο αγωγοί είναι διπλάσια από τη μαγνητική επαγωγή του μαγνητικού πεδίου που δημιουργεί ο κάθε ένας απ’ αυτούς. 

Κυριακή 24 Μαΐου 2020

Ηλεκτρομαγνητισμός: κριτήριο αξιολόγησης

Από μικρό ύψος αφήνουμε να πέσει ένας ραβδόμορφος μαγνήτης Μμε τρόπο που φαίνεται στο σχήμαώστε να περάσει μέσα από ένα οριζόντιο μεταλλικό δακτύλιο Δ που συγκρατείται κατάλληλα σε μικρότερο ύψοςΗ επιτάχυνση της πτώσης του μαγνήτη είναι
αμικρότερη από μέχρις να περάσει από τον δακτύλιο και μεγαλύτερη μετά   βμικρότερη από για όλη τη διάρκεια της πτώσης                 γ. μεγαλύτερη από g για όλη τη διάρκεια της πτώσης...




Σάββατο 23 Μαΐου 2020

Ηλεκτρομαγνητισμός: ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής


Το μέτρο της μαγνητικής επαγωγής σε κάποιο σημείο του μαγνητικού πεδίου, που δημιουργείται στο εσωτερικό σωληνοειδούς που διαρρέεται από ρεύμα, σε συνάρτηση με την ένταση του ρεύματος που το διαρρέει, παριστάνεται με την ευθεία:
α.1,  β.2,  γ.3,  δ.4 
                  συνέχεια...




Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

Ερωτήσεις θεωρίας Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: ηλεκτρική ενέργεια


    Από ποια σχέση δίνεται η ηλεκτρική ενέργεια που μεταφέρει το ηλεκτρικό ρεύμα σε μια ηλεκτρική συσκευή και πώς αυτή προκύπτει;
    Από ποιες επί πλέον σχέσεις δίνεται η ηλεκτρική ενέργεια που μεταφέρει το ηλεκτρικό ρεύμα σε έναν αντιστάτη και πώς αυτές προκύπτουν;


Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

“Τεθλασμένος” αγωγός σε μαγνητικό πεδίο


αν ο αγωγός διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι να βρεθεί το μέτρο της δύναμης Laplace που δέχεται
αν ο αγωγός κινείται με ταχύτητα υ πάνω στο επίπεδό του, κάθετη σε τμήματά του και παράλληλη στα άλλα, όπως φαίνεται στην εικόνα, να βρεθεί η ηλεκτρεγερτική δύναμη από επαγωγή που αναπτύσσεται στα άκρα του


Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Β΄ Λυκείου: οριζόντια βολή δύο σφαιρών


Από κάποιο σημείο πάνω από το έδαφος βάλλονται    οριζόντια δύο μικρές σφαίρες με ταχύτητες που έχουν ίδια διεύθυνση και ίδια φορά.
Να παρασταθεί γραφικά η απόσταση των δύο σφαιρών σε συνάρτηση με τον χρόνο.
Δίδεται η επιτάχυνση της βαρύτητας.




Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Ερωτήσεις Θεωρίας Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: επανάληψη


Να σχεδιάσετε και να περιγράψετε τις δυνάμεις που δέχεται ένα κιβώτιο που σέρνεται προς τα δεξιά με τη βοήθεια οριζόντιου σχοινιού πάνω σε μη λείο οριζόντιο δάπεδο.
Ποιο σώμα ασκεί κάθε μία από αυτές τις δυνάμεις;

Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

ΗΕΔ σε τριγωνικό πλαίσιο


Αγώγιμο πλαίσιο σχήματος ισοσκελούς τριγώνου βρίσκεται σε περιοχή όπου δεξιά από μια διαχωριστική ευθεία υπάρχει ομογενές μαγνητικό πεδίο, μεγάλου εύρους, μαγνητικής επαγωγής Β κάθετης στο επίπεδο του πλαισίου.
Να βρεθεί η ηλεκτρεγερτική δύναμη από επαγωγή που αναπτύσσεται στο πλαίσιο και να γίνει το διάγραμμά της σε συνάρτηση με τον χρόνο εισόδου ολόκληρου του πλαισίου στο μαγνητικό πεδίο.



Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

Ηλεκτρεγερτική δύναμη σε κυκλικό πλαίσιο


Κάποια χρονική στιγμή δημιουργείται στο εσωτερικό του πλαισίου ομογενές μαγνητικό πεδίο, που η μαγνητική επαγωγή του Β είναι κάθετη στην επιφάνεια του πλαισίου και μεταβάλλεται με τον χρόνο t σύμφωνα με την εξίσωση Β=μt, όπου μ σταθερά. 
Να βρεθούν και να παρασταθούν γραφικά σε συνάρτηση με τον χρόνο...


Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Ροπή αδράνειας “σύνθετων” και “λειψών” στερεών

Η ροπή αδράνειας του στερεού μπορεί να γραφεί: Ι=ΙΚ+ΙΜ
και επομένως μπορούμε να υπολογίσουμε τη ροπή αδράνειας ενός “σύνθετου” στερεού, αν γνωρίζουμε τη ροπή αδράνειας των επιμέρους στερεών, από τα οποία θεωρητικά προκύπτει με συγκόλληση, όπως και τη ροπή αδράνειας ενός “λειψού” στερεού, αν γνωρίζουμε τη ροπή αδράνειας του αρχικού στερεού, καθώς και του τμήματός του, που θεωρητικά έχει αφαιρεθεί...


Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020

Ερωτήσεις Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: σύνδεση λαμπτήρων


Δύο λαμπτήρες συνδέονται: Α. σε σειρά Β. σε παραλληλία
1. Ποια σχέση συνδέει την ένταση του ρεύματος που διαρρέει το σύστημά τους με την ένταση του ρεύματος που διαρρέει κάθε έναν από αυτούς, πώς διαπιστώνουμε αυτή τη σχέση και πώς την ερμηνεύουμε;
2. Ποια σχέση συνδέει την τάση που εφαρμόζεται στα άκρα του συστήματός τους με την τάση που εφαρμόζεται στα άκρα κάθε ενός από αυτούς, πώς διαπιστώνουμε αυτή τη σχέση και πώς την ερμηνεύουμε;


Τρίτη 17 Μαρτίου 2020

Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: πίεση


Να βρεθούν:
α. το μέτρο F της δύναμης
β. τα μήκη a και b των πλευρών του παραλληλογράμμου
γ. το εμβαδόν Α της επιφάνειας του παραλληλογράμμου
δ. η πίεση P που ασκείται στην επιφάνεια του παραλληλογράμμου

Σάββατο 14 Μαρτίου 2020

Κριτική του σχολικού βιβλίου Φυσικής Β΄ Λυκείου Κατεύθυνσης: νόμοι των αερίων


διότι
λάθη κάνει όποιος δρα,
γι’ αυτό
έχει και την κατανόησή μας,
επειδή δρα δηλαδή...
όποιος δε δρα
βέβαια και δεν κάνει λάθη,
αλλά ...
...δεν κάνει και τίποτα !

Ομαλά επιταχυνόμενη κυκλική κίνηση


Η “Υψηλή γέφυρα Σερβίων”, μια από τις μεγαλύτερες των Βαλκανίων, βρίσκεται στο νομό Κοζάνης (πάνω από την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου που δημιουργήθηκε με φράγμα στον ποταμό Αλιάκμονα), κοντά στην πόλη των Σερβίων, την οποία και συνδέει με το εξαιρετικής θέας χωριό Νεράιδα.
Κάποια χρονική στιγμή ένα αυτοκίνητο ξεκινάει από το ένα άκρο της γέφυρας και κινείται προς το άλλο με γραμμική επιτάχυνση...