α. μικρότερη από g μέχρις να περάσει από τον δακτύλιο και μεγαλύτερη μετά β. μικρότερη από g για όλη τη διάρκεια της πτώσης γ. μεγαλύτερη από g για όλη τη διάρκεια της πτώσης...
Κυριακή 24 Μαΐου 2020
Ηλεκτρομαγνητισμός: κριτήριο αξιολόγησης
α. μικρότερη από g μέχρις να περάσει από τον δακτύλιο και μεγαλύτερη μετά β. μικρότερη από g για όλη τη διάρκεια της πτώσης γ. μεγαλύτερη από g για όλη τη διάρκεια της πτώσης...
Σάββατο 23 Μαΐου 2020
Ηλεκτρομαγνητισμός: ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
Το
μέτρο της μαγνητικής επαγωγής σε κάποιο
σημείο του μαγνητικού πεδίου, που
δημιουργείται στο εσωτερικό σωληνοειδούς
που διαρρέεται από ρεύμα, σε συνάρτηση
με την ένταση του ρεύματος που το
διαρρέει, παριστάνεται με την ευθεία:
α.1, β.2, γ.3, δ.4
Δευτέρα 18 Μαΐου 2020
Ερωτήσεις θεωρίας Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: ηλεκτρική ενέργεια
Από
ποια σχέση δίνεται η ηλεκτρική ενέργεια
που μεταφέρει το ηλεκτρικό ρεύμα σε
μια ηλεκτρική συσκευή και πώς αυτή
προκύπτει;
Από
ποιες επί πλέον σχέσεις δίνεται η
ηλεκτρική ενέργεια που μεταφέρει το
ηλεκτρικό ρεύμα σε έναν αντιστάτη και
πώς αυτές προκύπτουν;
Παρασκευή 1 Μαΐου 2020
“Τεθλασμένος” αγωγός σε μαγνητικό πεδίο
αν
ο αγωγός διαρρέεται από ρεύμα έντασης
Ι να βρεθεί το μέτρο της δύναμης Laplace
που δέχεται
αν
ο αγωγός κινείται με ταχύτητα υ πάνω
στο επίπεδό του, κάθετη σε τμήματά του
και παράλληλη στα άλλα, όπως φαίνεται
στην εικόνα, να βρεθεί η ηλεκτρεγερτική
δύναμη από επαγωγή που αναπτύσσεται
στα άκρα του
Τρίτη 28 Απριλίου 2020
Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Β΄ Λυκείου: οριζόντια βολή δύο σφαιρών
Από
κάποιο σημείο πάνω από το έδαφος βάλλονται οριζόντια δύο μικρές σφαίρες με ταχύτητες
που έχουν ίδια διεύθυνση και ίδια φορά.
Να
παρασταθεί γραφικά η απόσταση των δύο
σφαιρών σε συνάρτηση με τον χρόνο.
Δευτέρα 27 Απριλίου 2020
Ερωτήσεις Θεωρίας Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: επανάληψη
Να
σχεδιάσετε και να περιγράψετε τις
δυνάμεις που δέχεται ένα κιβώτιο που
σέρνεται προς τα δεξιά με τη βοήθεια
οριζόντιου σχοινιού πάνω σε μη λείο
οριζόντιο δάπεδο.
Ποιο
σώμα ασκεί κάθε μία από αυτές τις
δυνάμεις;
Παρασκευή 17 Απριλίου 2020
ΗΕΔ σε τριγωνικό πλαίσιο
Αγώγιμο
πλαίσιο σχήματος ισοσκελούς τριγώνου
βρίσκεται σε περιοχή
όπου δεξιά από μια διαχωριστική ευθεία
υπάρχει ομογενές μαγνητικό πεδίο,
μεγάλου εύρους, μαγνητικής επαγωγής Β
κάθετης στο επίπεδο του πλαισίου.
Να
βρεθεί η ηλεκτρεγερτική δύναμη από
επαγωγή που αναπτύσσεται στο πλαίσιο
και να γίνει το διάγραμμά της σε συνάρτηση
με τον χρόνο εισόδου ολόκληρου του
πλαισίου στο μαγνητικό πεδίο.
Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020
Ηλεκτρεγερτική δύναμη σε κυκλικό πλαίσιο
Κάποια
χρονική στιγμή δημιουργείται στο
εσωτερικό του πλαισίου ομογενές μαγνητικό
πεδίο, που η μαγνητική επαγωγή του Β
είναι κάθετη στην επιφάνεια του πλαισίου
και μεταβάλλεται με τον χρόνο t
σύμφωνα με την εξίσωση Β=μt,
όπου μ σταθερά.
Να βρεθούν και να παρασταθούν γραφικά σε συνάρτηση με τον χρόνο...
Να βρεθούν και να παρασταθούν γραφικά σε συνάρτηση με τον χρόνο...
Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020
Επιλεγμένες Ερωτήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: πίεση
Γιατί
ένα τανκ κινείται με τις ερπύστριες που
έχουν μεγάλη επιφάνεια και διαθέτουν
στην εξωτερική τους πλευρά καρφιά με
μικρή “μυτούλα”;
Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020
Ροπή αδράνειας “σύνθετων” και “λειψών” στερεών
Η
ροπή αδράνειας του στερεού μπορεί να
γραφεί: Ι=ΙΚ+ΙΜ
και
επομένως μπορούμε να υπολογίσουμε τη
ροπή αδράνειας ενός “σύνθετου” στερεού,
αν γνωρίζουμε τη ροπή αδράνειας των
επιμέρους στερεών, από τα οποία
θεωρητικά προκύπτει με συγκόλληση, όπως
και τη ροπή αδράνειας ενός “λειψού”
στερεού, αν
γνωρίζουμε τη ροπή αδράνειας του αρχικού
στερεού, καθώς και του τμήματός του, που
θεωρητικά
έχει αφαιρεθεί...
Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020
Ερωτήσεις Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: σύνδεση λαμπτήρων
Δύο
λαμπτήρες συνδέονται: Α.
σε σειρά Β.
σε παραλληλία
1.
Ποια σχέση συνδέει την ένταση του
ρεύματος που διαρρέει το σύστημά τους
με την ένταση του ρεύματος που διαρρέει
κάθε έναν από αυτούς, πώς διαπιστώνουμε
αυτή τη σχέση και πώς την ερμηνεύουμε;
2. Ποια σχέση συνδέει την τάση που εφαρμόζεται στα άκρα του συστήματός τους με την τάση που εφαρμόζεται στα άκρα κάθε ενός από αυτούς, πώς διαπιστώνουμε αυτή τη σχέση και πώς την ερμηνεύουμε;
Τρίτη 17 Μαρτίου 2020
Επιλεγμένη άσκηση Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: πίεση
Να
βρεθούν:
α.
το μέτρο F
της δύναμης
β.
τα μήκη a
και b
των πλευρών του παραλληλογράμμου
γ.
το εμβαδόν Α της επιφάνειας του
παραλληλογράμμου
δ.
η πίεση P
που ασκείται στην επιφάνεια του
παραλληλογράμμου
Σάββατο 14 Μαρτίου 2020
Κριτική του σχολικού βιβλίου Φυσικής Β΄ Λυκείου Κατεύθυνσης: νόμοι των αερίων
διότι
λάθη
κάνει όποιος δρα,
γι’
αυτό
έχει
και την κατανόησή μας,
επειδή
δρα δηλαδή...
όποιος
δε δρα
βέβαια
και δεν κάνει λάθη,
αλλά
...
...δεν
κάνει και τίποτα !
Ομαλά επιταχυνόμενη κυκλική κίνηση
Η
“Υψηλή γέφυρα Σερβίων”, μια από τις
μεγαλύτερες των Βαλκανίων, βρίσκεται
στο νομό Κοζάνης (πάνω
από την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου
που
δημιουργήθηκε με φράγμα στον ποταμό
Αλιάκμονα), κοντά
στην πόλη των Σερβίων, την
οποία και συνδέει με το εξαιρετικής
θέας χωριό Νεράιδα.
Κάποια
χρονική στιγμή
ένα
αυτοκίνητο ξεκινάει από το ένα άκρο της
γέφυρας και κινείται προς το άλλο με
γραμμική επιτάχυνση...
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020
Υποδειγματικά λυμένη άσκηση Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: σύνδεση αντιστατών
Να
βρεθούν:
α.
η ένταση Ι1
του ρεύματος που διαρρέει
τον
πρώτο
αντιστάτη
δ.
η τάση V3
στα άκρα του τρίτου αντιστάτη και η
ένταση Ι3
του
ρεύματος που τον διαρρέει
ε.
η ολική αντίσταση R
του συστήματος, η τάση V
στα άκρα του και η ένταση Ι του ρεύματος...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)