Έστω ότι τη
χρονική στιγμή μηδέν η πηγή αρχίζει να εκπέμπει έναν (μικρό) ηχητικό παλμό
χρονικής διάρκειας μιας περιόδου. Οι θέσεις των δύο τραίνων φαίνονται στην εικόνα. Έστω d η απόσταση ανάμεσα στα δύο τραίνα τότε. Ο παλμός αυτός (η έναρξή του) θα συναντήσει την ανακλαστική
επιφάνεια του τραίνου...
για να επιτυγχάνει το πείραμα, ώστε η φωτοβολία του λαμπτήρα
να είναι μεγαλύτερη τη στιγμή που ανοίγουμε το κύκλωμα, θα πρέπει η ένταση του
ρεύματος που τον διαρρέει αρχικά τότε, δηλαδή η ένταση που διέρρεε το πηνίο, να
είναι μεγαλύτερη από όση τον διέρρεε πριν, άρα...
άλλωστε αν εζητείτο η ροπή αδράνειας στερεού
που συναποτελείται από ράβδο και σφαίρα, ως προς τον άξονα που διέρχεται από το
άκρο της ράβδου, όπως φαίνεται στην εικόνα, υπάρχει αμφιβολία ότι οι μαθητές θα
απαντούσαν Ιο=Ιρ+Ισ;
και άρα θα υπελόγιζαν τη Ισ από τη σχέση: Ισ=Ιο-Ιρ;
και
επειδή δεν μπορεί κάποιος να είναι πάντα “υπεράνω”, θα την βγάλω την “κακία” μου ελπίζοντας
ότι “αμαρτία λεγομένη…” αφού θυμίσω
για τους νεώτερους, κυρίως, ότι το έτος 2000
εφαρμόστηκε για πρώτη και μοναδική φορά ο θεσμός του “πολλαπλού” βιβλίου, όπου ...