Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Ερωτήσεις θεωρίας με απάντηση Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: σύνδεση σε παραλληλία

Δύο λαμπτήρες συνδέονται σε παραλληλία. 
Ποια σχέση συνδέει την ένταση του ρεύματος που διαρρέει το σύστημά τους με την ένταση του ρεύματος που διαρρέει κάθε έναν από αυτούς, πώς διαπιστώνουμε αυτή τη σχέση και πώς την ερμηνεύουμε;

Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

Διδακτική προσέγγιση της άσκησης 14 του σχολικού βιβλίου Φυσικής Β΄Γυμνασίου (δυνάμεις)


Πάνω σε ένα τραπέζι Τ, βρίσκεται κιβώτιο Β βάρους 20Ν και πάνω σ' αυτό κιβώτιο Α βάρους 10Ν. Τα κιβώτια και το τραπέζι ισορροπούν.
Να σχεδιαστούν και να υπολογιστούν οι δυνάμεις που δέχεται κάθε ένα από τα κιβώτια καθώς και οι, κατά το αξίωμα δράσης-αντίδρασης, αντιδράσεις τους.

Ερωτήσεις θεωρίας με απάντηση Φυσικής Β΄Γυμνασίου: συνισταμένη δυνάμεων

η συνισταμένη έχει έννοια μόνο για δυνάμεις που ασκούνται στο ίδιο σώμα και που έχουν, συνεπώς, και το ίδιο σημείο εφαρμογής

δεν υπάρχει σώμα που να ασκεί τη συνισταμένη διότι η συνισταμένη δεν υπάρχει στην πραγματικότητα


Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

Ερωτήσεις θεωρίας με απάντηση Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: σύνδεση σε σειρά

Σύμφωνα με την αρχή διατήρησης του ηλεκτρικού φορτίου, τα ηλεκτρόνια δεν παράγονται, δεν καταστρέφονται και δεν συσσωρεύονται σε κανένα σημείο του κυκλώματος (στο κύκλωμα δεν υπάρχουν “πηγές” και “καταβόθρες” φορτίων). 

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου: νόμος του Ohm

σχεδιάζουμε το διάγραμμα I=f(V) και υπολογίζουμε την τιμή της αντίστασης R του αντιστάτη

επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία αφού πρώτα αντικαταστήσουμε τον αντιστάτη με το λαμπάκι 

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

Επιλεγμένες Ερωτήσεις με απάντηση Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου (ηλεκτρικό κύκλωμα)


(Σ, Λ) Αν κλείσουμε τον διακόπτη του κυκλώματος που φαίνεται στην εικόνα:
α. η πηγή θα δημιουργήσει ηλεκτρόνια  και θα τα θέσει σε κίνηση  β. θα περάσει ρεύμα πρώτα από την πηγή και μετά από το λαμπάκι...

Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: νόμος του Hooke

Η δύναμη που κάθε φορά επιμηκύνει το ελατήριο δεν είναι το βάρος του κρεμασμένου σώματος. 
είναι ίση με το βάρος του κρεμασμένου σώματος.

Η επιτάχυνση της βαρύτητας ελήφθη, για διευκόλυνση των πράξεων, ίση με 10m/s2

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013

Ερωτήσεις θεωρίας με απάντηση Φυσικής Β΄Γυμνασίου (τριβή)

η τριβή φαίνεται κατ’ αρχήν σαν “κακή” δύναμη διότι προκαλεί φθορές σωμάτων και απώλειες ενέργειας, όμως η παρουσία της είναι απολύτως απαραίτητη σε όλες τις δραστηριότητες, αφού χωρίς αυτήν δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα όπως π.χ. να περπατήσουμε, να...

Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013

Ερωτήσεις θεωρίας με απάντηση Φυσικής Γ΄ Γυμνασίου (ηλεκτρικό ρεύμα)

            ο ορισμός ενός φυσικού μεγέθους είναι πρωταρχική έννοια και δεν έχει ανάγκη απόδειξης.
η φράση “μια διατομή” ισοδυναμεί, λόγω της αρχής διατήρησης του φορτίου, με τη φράση “κάθε διατομή”.
η ένταση του ρεύματος εκφράζει το φορτίο που περνάει από μια διατομή του αγωγού σε ένα δευτερόλεπτο.

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

Υπολογισμός του ύψους λόφου


Δύο παρατηρητές Α και Β που βρίσκονται σε μια πεδιάδα θέλοντας να υπολογίσουν το ύψος ενός λόφου που βρίσκεται ανάμεσά τους, πραγματοποιούν το παρακάτω πείραμα: ο παρατηρητής Α ρίχνει μια φωτοβολίδα κατακόρυφα προς τα πάνω και ο παρατηρητής Β μόλις βλέπει τη φωτοβολίδα που έριξε ο Α ρίχνει κι αυτός μια φωτοβολίδα…

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

Πρόχειρο διαγώνισμα στη Φυσική Γ΄Γυμνασίου (ηλεκτρικές αλληλεπιδράσεις)

(Σ) Με τη βοήθεια σώματος φορτισμένου με φορτίο -10nC φορτίζουμε ένα, αρχικά, αφόρτιστο σώμα με επαφή.
Αν μετά τη φόρτιση το φορτίο του πρώτου σώματος είναι -4nC τότε το φορτίο του άλλου είναι:

α. +4nC     β. -4nC      γ. +6nC      δ. -6nC

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Ερωτήσεις θεωρίας με απάντηση Φυσικής Β΄Γυμνασίου (δυνάμεις)


Τα χαρακτηριστικά μιας δύναμης είναι:
·           το σημείο εφαρμογής (το σημείο του σώματος στο οποίο εφαρμόζεται η δύναμη )
·           η διεύθυνση (η ευθεία πάνω στην οποία ενεργεί η δύναμη)
·           η φορά (η φορά κατά την οποία τείνει να κινήσει ή να παραμορφώσει το σώμα η δύναμη), και  το μέτρο της